Logo nedir? Lafız medlulı olarak esas zıtlığı dilimizde amblem olan, bir meselein, faaliyetin, organizasyonun yapısını, medlulını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak meseleletmenin yahut organizasyonun direk olarak yaptığı meselei sembolize edebileceği gibi, markanın kendi medlulı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı sineerik ve anlamlara ehil olabilir.
Sorusu sorulduğunda kelime medlulının dışında, birhayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan isim yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı az çok önemlidir. Vesair taraftan logo dizayn çtuzakışmasını yapacak isim yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çtuzakışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, meseleletmenizin ve bundan sonraki çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çtuzakışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmeseletirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka sinein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş düzı ile faaliyette mevcut şirketler sinein henüz çok tercih edilebilir. Yekta bir sektörde çalışma gösteren meseleletmelerin umumiyetle logoları bölümü temaşa değer. Ama yekten bir araba bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda benzemek imkansızdır.
Logo ne meselee yarar?
İşletmeler sinein logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz zaman aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kadim halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan hakikat marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple meseleletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza sıhhatli adımlarla devam edebilmek namına “logo dizayn” çtuzakışması ile çıbanlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söylem değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir surette tanılamanmasını sağlayıcı meselearetlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, zorlamasız anlaşılır, kanalırlanması zorlamasız, olabilir olduğunca az skorda renkten oluşesrarıdır. Her çeşit baskı ve kısım tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok büyük ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair firma evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya büyük mazarrat verir.
Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine onat olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini nasıl tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taçısilsile gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü zaman de temizılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da firma sinein logo tasarlanacağı zaman o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için haber sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı zaman simgenin taşıyacağı medlul bakımında bu haber çok önemlidir.