SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki periton. Fakat bu iki periton konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışveriş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri dâhilin nazik olan bu iki periton, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki periton da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda gün gün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman elan açgelgel ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması dâhilin yapılan çallıkışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk peşışı işlemlemlerinin hepsine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini pozitifrmaya yönelik bir çallıkışma olan SEM, alıcı kitlesini imar etmek açısından da olabildiğince önemlidir. Hatta SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çallıkışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM mukannen bir bütçe dâhilin maruz reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları mukannen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde kılmak dâhilin yapılan çallıkışmalardır. Elkızı, bu kontralaştırmayı bir zaman elan açgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki ayrım; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. Yani SEO dâhilin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi dâhilin yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa süre içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama peritonı arasındaki bir başka önemli ayrım da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları evetğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çallıkışmalarında bu manzara farklıdır. SEO çallıkışmaları elan natürel icraatı kapsar ve sitenize elan organik bir yoğunluk sıkıntısızışı sağlar.
Bu iki periton, dâhilerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çallıkışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise hedef elan ticari evetğu dâhilin dâhilerikler SEO çallıkışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu kabul etmek değildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Sadece iki periton arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan oflaz evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden de faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.