Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yaneşeliığı cemiyet süresince kıymeti olan , kabiliyet, şekil ve öteki davranış biçimlerini vüruttirdiği süreçlerin tüyöneten.

Eğitim, önceden saptanmış esaslara bakarak insanların davranışlarında belirli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.

Eğitim; bireyin davranışlarındaki yaşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek değsorunme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanılamamı kuruluşlabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:

“Ferdin davranışında, kendi yaşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin fakatçlarına elverişli ) değsorunme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu tanıma bakarak;

· Eğitim bir süreçtir.

· Eğitim sürecinde, bireyin davranışlarının istenilen yönde değsoruntirilmesi fakatçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değsorunme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Eğitim sürecinde bireyin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç kök öğesi vardır.

1. Amaç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Eğitim fakatçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı cemi kültürler derunin bire birdır. Amaçların içeriği ve öğrenme derunin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakarak değsorunebilir, lakin sürecin doğbeyı değsorunmez.

Eğitim kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birşunca filozof ve pedagog, eğitimin ne evetğuna üstüne farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin kabul edilen standart tanılamamı şudur: Eğitim, bireyin davranışlarında kendi yaşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış değsorunikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın süresince eğitime üstüne bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değsorunikliği” ve “müddetç” kabilinden kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.

Eğitim, beniâdem derunin dirim boyu devam eden bir süreçtir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere elverişli olabileceği kabilinden istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim sürecinin sorunletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği kabilinden vürutigüzel de olur. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal yetişek, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal yetişek denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, yetişek merkezleri kabilinden mekânlarda maruz yetişek formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır yetişek ise informal eğitidir. Doğrusu yetişek yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Eğitim Türleri
Eğitim türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek geçmek üzere dü tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda ya da kurumlarda belirli bir düşünce ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci idari bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal yetişek ise otomatik vüruten ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki can bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.

Eğitim Sistemi
Eğitim, bir yöntem olarak ele alındığında ise yetişek sisteminin üç kök ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Literatür; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, donanım, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Müddetç; okul süresince meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, bitirme, sınav akıbetları kabilinden istenilen davranış değsoruniklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.